مجله اینترنتی

کارت گرافیک انویدیا جی فورس

NVIDIA شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۳ تأسیس شد و در تولید تکنولوژی‌های کارت‌های ویدئویی، گرافیکی، ورک استیشن، رایانه‌های شخصی، دستگاه‌های پورتابل در سرتاسر جهان فعال است. NVIDIA یکی از فروشنده‌های اصلی کارت و پردازنده‌های گرافیکی (GPU) و رقیب AMD است.

تمام NVIDIA GPU ها از GPGPU یا General Purpose GPU پشتیبانی می‌کنند اما تمام انواع کارت گرافیک NVIDIA، کارایی و ویژگی‌های یکسانی ندارند. برخی ویژگی‌ها هم فقط در کارت گرافیک‌های حرفه‌ای Tesla و Quadro وجود دارد. در نسل های کارت گرافیک nvidia از معماری‌های مختلفی استفاده شده که جدیدترین آنها معماری تورینگ است. تورینگ و کودا و پاسکال همواره بهترین تکنولوژی‌هایی است که انویدیا به بازار عرضه کرده است.

انواع کارت گرافیک nvidia

سری های کارت گرافیک nvidia به طور کلی به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  1. Quadro
  2. Geforce
  3. Tesla


کارت گرافیک های Tesla در زمینه دیتاسنتر حرف اول را می‌زنند زیرا توان عملیاتی، کارایی و Uptime را به حداکثر می‌رسانند. NVIDIA آن را برای مصارف پیشرفته و انترپرایزی ارایه داده و از جمله کاربردهای آن در محاسبات سنگین گرافیکی، انیمیشن و رندرینگ، تحقیقات آنالیز علمی، پیاده‌سازی VDI، سرورها و سیستم‌های HPC و بیگ دیتا، به بازار معرفی کرده است. NVIDIA Tesla K40 و NVIDIA Tesla K80 از جمله مدل‌های این دسته کارت گرافیک های انویدیا است.

نقاط قوت کارت گرافیک انویدیا جی فورس (NVIDIA GeForce GPU)

سرعت کلاک (clock Speed) سریع‌تر: کارت گرافیک های Geforce معمولا 10 تا 20 درصد، GPU Clock Speed سریع‌تری دارند. مثلا سرعت کلاک در Geforce GTX 1070 برابر با 1683 مگاهرتز است در حالی که در Quadro P2000 که کمی گران‌تر هم هست، 1470 مگاهرتز است. چنین سرعتی، کارایی کلی سیستم را بهتر می‌کند.

تنوع و ارزشمندی: سرعت کلاک بیشتر در کنارِ داشتن هسته‌های cuda و vram بیشتر که کار پردازش را سریع‌تر می‌کنند، باعث می‌شود Geforce ها برای اغلب سیستم‌ها مناسب باشند. با بودجه متوسط می‌توانید Geforce بسیار خوبی بخرید.

پشتیبانی از چند مانیتور و صفحه نمایش: گیمرها و کسانی که Multi Tasking انجام می‌دهند، اغلب از 3 یا 4 یا حتی 8 مانیتور استفاده می‌کنند. کارت گرافیک های Geforce بهترین راهکار را دارند. کارت گرافیک های سری 20، از مدل RTX 2060 به بعد از 4 مانیتور پشتیبانی می‌کنند و با استفاده از کارت گرافیک دوم، این تعداد، دو برابر می‌شود. بسیاری کارت گرافیک های Quadro (البته بدون در نظر گرفتن سری nvs و سری‌های بسیار پیشرفته)، حداکثر دو صفحه نمایش را پشتیبانی می‌کنند و برای تعداد بیشتر باید آداپتور و اسپیلیتر استفاده کرد.

GeForce برای چه کسانی بهترین کارت گرافیک است؟ گیمینگ و بازی، CAD معمولی، جاهایی که نیاز به چندین مانیتور داریم و ادیت ویدئو در حد معمولی.

نوشته قبلی

بهترین گوشی های شیائومی از نظر باتری و نگهداری شارژ

نوشته بعدی

پرفروش‌ترین گوشی دنیا در سال ۲۰۲۳: آيفون ۱۴ پرو مکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

یا

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ایجاد حساب کاربری